Campaments,  General

DESCOBRINT LA SERRANIA DE CONCA. TRAGACETE 2014

Tot i que molts encara estareu de vacances, toca fer balanç i tornar la vista una mica enrere per no oblidar-se’n massa de tot el què hem viscut en aquest campament.
Molts creien que després de Gistaín costaria superar tot allò viscut, però Tragacete ha sigut especial com ho és cada campament, ja que no sols els paisatges fan que un campament siga diferent, sinó que els escoltes amb les seues ganes de passar-ho bé, els scouters amb la seua il·lusió i les seues piles inesgotables, i tot allò que es genera i ocorre a cada minut, fan que cada campament quede gravat a les nostres retines d’una manera especial.

Ja de primeres mai haviem estat a aquest paratge, per tan no coneixiem els seus voltants i la majoria de nosaltres mai haviem caminat per les seues muntanyes. A més, la Serrania de Conca amaga una gran riquesa natural de la qual hem pogut gaudir, ja que raboses  i daines (gamos) ens han visitat moltes nits o ens han acompanyat en les nostres eixides. A més, molt a prop es trobaven el naixement del Riu Cuervo, les Cascades del Molino de la Chorrera, Lagunillos o el Parc Natural del Hosquillo, els quals ens han permés gaudir de les nostres rutes.
Amb tots aquests ingredients donarem per iniciat el nostre campament el dia 1 d’agost al paratge de la Veredilla, i sense cap contratemps, els nostres escoltes, scouters i equip de cuina vam acondicionar aquesta zona per poder passar 15 dies de la forma més agradable possible. Així la nit del dia 2, a la Vetlada d’Ambientació tots i totes ens vam endinsar en el món de dues de les civilitzacions més importants de la història, Roma i Egipte, que vam culminar el dia de l’Agrupament, amb un gran joc, i amb l’arribada de Marc Antoni a Alexandria, on l’esperava Cleopatra i el seu poble. Per celebrar-ho els ciutadans romans i egipcis van preparar dos dels menjars tìpics de les seues terres, cuscús i pizzes, però per la nit vam rebre una trista notícia, Cleopatra havia sigut assassinada i calia descobrir qui ho havia fet.
Descobert aquest enigma, cada branca va continuar amb la seua activitat. Els llops van realitzar el seu dia dels Territoris, van recórrer les terres del Nil amb un gran joc que va durar tot el dia, participaren del concurs “Atrapa al Faraó”, i com no, realitzaren la seua ruta que els va portar fins al Naixement del Rio Cuervo, i van conéixer curiositats de la civilització romana amb un divertit rastreig pels voltants del campament.
Els Exploradors vam realitzar un joc d’orientació amb mapes, com a bons escrivans egipcis es confeccionaren amb fang el seu nom en l’escriptura dels jeroglífics, i van realitzar una enriquidora ruta per Vega del Codorno- San Blas- Tragacete, pernoctant a la cova de Vega del Codorno juntament amb els nostres Pioners i amb membres de l’Agrupament Escolta Iter, i banyant-se a les cascades del Molino.
Els Pioners s’encarregaren de realitzar un PH que simulava un arc de triomf romà, vam realitzar un recorregut herbert amb els Companys, es van encarregar de la preparació de la Nit de l’Expressió Lliure i van realitzar la seua Ruta cap a Tragacete- San Blas- Riu Cuervo- Vega del Codorno-Lagunillos. A més d’un divertit joc anomenat “Qui l’encerta…”.
I per últim els més majors, els Companys, aquests construiren del segon PH, que representava una piràmide d’Egipte. Van realitzar un cartell amb fusta amb el nom del nostre Agrupament, també van visitar el parc natural del Hosquillo, confeccionaren un Photocall per al dia de pares, i es van preparar un divertit sopar mexicà, a més del Raid, i la seua ruta que els portà pel mateix camí que els Pioners però al contrari.
Amb l’arribada del “Dia de Pares”, els llobatons ens van deixar, però el dia d’abans haviem realitzat els passos de branca, així els llobatons que passaven a Exploradors es van poder quedar 15 dies, i gaudir d’aquesta experiència nova per a ells i elles.
Amb la calma una mica trista que deixen els llobatons quan se’n van, els exploradors van realitzar una eixida-descoberta a Tragacete, i Pioners i Companys van fer el raid, on van haver de buscar feina al poble, per començar a endinsar-se’n en el món del servei i l’ajuda.
Una vegada tots i totes al campament tocava desmuntar, i com no gaudir de l’esperada nit de danses del dia 14, per acomiadar-nos com cal i donar per finalitzada ara si, una Ronda Solar més.
I amb tot açò, hem pogut escriure unes quantes pàgines més a la història del nostre agrupament, i també a les nostres pròpies vides, que esperem mai siguen oblidades.
Finalment agrair la tasca realitzada pel nostre Comité de Pares i per l’Equip de Cuina que ens ha acompanyat aquest estiu i ens han fet les coses una miqueta més fàcils, trobant-nos allà on estiguerem i oferint-nos el seu somriure cada matí. Com no, agrair la tasca dels nostres scouters que desinterassadament han dedicat el mes de juliol a preparar aquest campament i de forma especial al Cap de Campament per la tasca iniciada,i tot i que costosa esperem que resulte. I ja per últim, agrair la presència dels escoltes que donen sentit als nostres campaments i als seus pares també, per confiar en nosaltres.
Podreu trobar les fotografies del campament a la secció de fotos.

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *