Campaments,  General

Campament a Camarena de la Sierra: un any més, tots junts!

Cada any arribat aquest moment i tot i que ens queda encara estiu per gaudir, sentim una estranya malenconia barrejada amb alegria, que ens fa reviure tot allò viscut durant els 15 dies que hem compartit al campament.

Aquest any tornàvem de nou a la “Fuente de Matahombres” després de 5 anys, i ho fèiem amb ganes de viure moments i experiències inolblidables. Per això, durant el mes de juliol, els scouters i l’equip de cuina vam treballar conjuntament per tal que tot estiguera a punt.

El dia 31 de juliol, part de l’equip de cuina i dels scouters es van traslladar fins a Camarena per avançar la feina i anar descarregant part del material baix la pluja i el granís que els va sorprendre només arribar. Al dia següent i ja tots allí, vam emprendre les tasques de muntatge i decoració del campament. Amb açò, tot ja estava a punt, per conviure sense massa necessitats durant 15 dies a la serra.

Castors i  Llops  van començar les seues activitats amb una visita a les cascades d’Amanaderos, mentrestant els Exploradors, realitzaven les seues activitats i els Pioners, construïen unes piques al seu racó emprant les tècniques campistes una miqueta oblidades. Ja el dia 3, amb la vetllada d’ambientació, tots els escoltes van descobrir la temàtica que anava a impregnar la nostra estada a Camarena, que era Andalusia i les seues costums.

El campament avançava i el dia 4 tots vam eixir del campament, els Castors i els Llobatons vam realitzar la ruta, i  van recórrer 8 km, fins arribar al poble de Camarena; Exploradors van realitzar una eixida a Amanaderos, i per  últim, els Pioners van fer el raid a “Fuente la Miel”, quedant  quasi el campament buit. Però al dia següent, a poc a poc  tornàrem a donar vida als nostres racons i vam reprendre les  activitats programades, que transcorregueren sense grans  incidents, i per fí, dijous per la nit, vam iniciar les activitats del  dia de l’Agrupament, amb el visionatge d’un vídeo-informatiu que a continuació podreu veure, i que ens animava a buscar a la Verge del Rocio, després de ser robada per uns delinqüents.

Ja divendres, els scouters van despertar als escoltes amb ganes de festa i disfressats amb roba típicament andalusa, però açò no era més que el preàmbul d’un gran dia ple de festa i jocs. Per això pel matí vam recórrer les 8 províncies d’Andalusia i vam descobrir les seues peculiaritats i costums, a més ens vam construir uns carruatges per fer l’entrada a la Fira d’Abril, així com les disfresses que necessitàvem per anar totalment ambientats. Però abans de sopar, la pluja ens va sorprendre i ens va impedir realitzar l’inauguració de la Fira, però si ens deixà que degustarem el peixet fregidet a l’hora de sopar, i que poguérem demostrar després , les nostres aptituds artístiques ballant les sevillanes, que cada grup s’havia preparat, seguides d’una berbena ben divertida.

El cap de setmana havia arribat, així que dissabte al vespre, i després d’un matí de desitjada pluja, vam realitzar els passos de branca, tan especials i emotius per als escoltes, i per la nit vam fer una gran vetllada de danses. Tot açò anunciava el final de l’estada al campament dels Castors i els Llobatons, ja que amb la visita dels pares el diumenge, finalitzà per a alguns aquesta intensa aventura.

Ja en aquesta segona setmana, vam realitzar les rutes de les branques més grans, Exploradors, Pioners i la nova branca de Companys. Mentre Exploradors i Pioners van anar cap a Riodeva pel camí d’Amanaderos, Companys va optar per pujar al pic del Javalambre, i ja les tres branques, ens retrobàrem el dimarts a Camarena, on passàrem un divertit i relaxat dia de piscina. Destacar la gran gesta dels Exploradors, ja que molts d’ells acabaven de pujar de Llops, i van ascendir la Loma de Sant Pablo, sense desistir en cap moment. El dimecres, una vegada desdejunaIMG_20150811_210204ts, vam emprendre el camí de pujada al campament, on vam ser rebuts amb alegria pels nostres cuiners i cuineres. Recuperats, vam continuar amb les nostres activitats, però ja començava a arribar l’olor a final de campament, així que tots en marxa vam desmuntar les tendes divendres per la vesprada, perquè la previsió a l’oratge anunciava pluja per a dissabte, així que després de la Nit de l’ Expressió Lliure ens van gitar tots junts al menjador. I amb l’última nit baix el cel de la serra de Javalambre, desmuntàrem i iniciarem el camí de tornada, per retrobar-nos amb els nostres, deixant a les nostres esquenes, aquest lloc tan especial que segur mai oblidarem.

Agrair en tot moment, la tasca dels scouters que han fet possible un altre any que puguem gaudir d’un campament, en especial al nostre Cap de Campament. Com no, agrair el treball de l’equip de cuina i el Comitè de Pares, que han treballat també de valent, per tal que tot estiguera a punt. I no oblidar, a tots els escoltes que fan possible que el nostre Agrupament vaja endavant i a les seues famílies, per confiar en nosaltres.

Prompte tindrem fotos a la galeria.

Bon estiu!

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *