Activitats,  Campaments,  General

BOLTANYA 2016: UN GRAN CAMPAMENT PER A UNA GRAN RONDA!

DCIM100GOPRO

El passat dia 1, els nostres escoltes acompanyàven l’eixida del sol dalt l’autobús camí a Boltanya. Portàven de nou la motxilla buida i amb ganes de carregar-la de noves experiències que els esperàven amagades en cada instant, en cada acció, en cada somriure i en cada activitat per viure.

Amb l’arribada de l’autobús, vam trencar el silenci del campament i vam iniciar les tasques d’acondicionament del campament, motxillers i PH, van anar donant forma a la nova casa que ens anava a acollir, però calia fer-ho sense pausa ja que la marxa ens esparava, puix de bon matí el dia 2, vam eixir de ruta. El primer tram, ens portava fins a Buerba, on tots, Exploradors, Pioners i Companys vam arribar de vesprada i des d’on es van separar els nostres camins el dia 3. Mentre Exploradors i Pioners van fer camí cap a Fanlo, els Companys van dirigir-se cap al Pont de San Urbez, per dirigir-se través de l’Añisclo, gaudir d’aquests paisatges i fer nit a la Fuenblanca. Ja el 4 dia, Exploradors i Pioners ens vam dirigir a Sarvisé, mentre que els nostres intrèpids Companys pujaren fins al refugi de Goriz. En Sarvisé finalitzava la ruta dels nostres Exploradors, que van haver de fer front a la poca hospitalitat de Sarvisé, ja que no els van deixar dormir allí i gràcies als nostres cuiners van poder tornar en cotxe al campament. Els Pioners es dirigiren a Torla, on en una inesperada sèquia es van fer un divertit “xeco-xeco” i on van passar la nit i recuperar forces per a poder pujar a la “Cola de caballo”, un dels llocs més famosos del Parc Nacional d’Ordesa. Allà dalt, es van creuar amb els Companys, que satisfets del què havien caminat baixàven ja cap a Torla. Amb aquest últim tram havia arribat ja el dia 6, i calia descansar i acabar d’acondicionar el campament per a l’arribada dels Pares i dels nostres Llobatons.

IMG-20160809-WA0006El dia transcorregué ben calorós, tal i com havia transcorregut part del campament, de bon matí els pares i mares començàren a arribar i les cares d’alegria es percebien en l’ambient, a més començàven ha arribar els  llobatons, amb ganes d’exprimir aquesta experiència que per a ells començava i que tan ansiosament havien havut d’esperar. I amb la nit d’ambientació ens endisarem en el món dels pobles prehispànics sud americans, Maies, Inques, Asteques, etc, es van colar al campament i anunciàven un gran dia de l’Agrupament.  Ara si que havia començat el campament!

Ja dilluns les activitats van començar, als llobatons els esperava una programació ambientada en el Llibre de la Selva, la Tregua de l’Aigua, la cova de Baloo i la deliciosa mel que menja, el captiveri de Mowgly per part dels monos Banderlogs, el tigre Shere Khan i l’arribada a l’aldea Kanhiwara, marcaren les seues activitats, amb tallers, rastreig, jocs d’aigua i fins i tot un divertit joc de rol.

Mentre tant els exploradors van gaudir del riu, realitzant infinitat de divertits jocs, baixades pel riu, o eixides fins i tot per visitaIMG_20160809_121554r el Castell de Boltanya. Els Pioners van realitzar unes divertides Olimpiades, i per a d’aixó es van haver de preparar els dies previs. I com no, el seu raid a Boltanya, on van realitzar un important servei al poble. Per altra banda els Companys van compartir moments amb els Pioners, van preparar la seua progressió personal i es traslladaren fins a Jánovas, un poble que va sofrir les accions inconcients de construir un pantà allà pels anys 50, i que avuí els seus veïns lluiten per recuperar el què era seu i tornar-li la vida a aquest poble. Per això els més majors del nostre agrupament van entrevistar a alguns dels seus veïns i van conéixer de primera mà què és el què senten i han patit. A més els llobatons realitzaren també la seua ruta a Ainsa, van conéixer aquest bonic poble del pirineu i van plenar la seua plaça de vida escolta, com fem en arribar a cada municipi.

DCIM100GOPRO

Però tot açò no haguera sigut igual sinó ens haguera visitat de forma inesperada un virus estomacal, que ens feu utilitzar l’enfermeria del campament i muntar allí un peculiar hospital de campanya per atendre als escoltes afectats, seguit açò de la presència d’uns xicotets insectes que habiten al nostre cap i que s’havien colat a l’autobús des de Vinalesa, així que el vinagre i l’arbre de té, van ambientar el nostre campament.

Però tot i això, ens van recuperar i vam gaudir del dia de l’Agrupament, on per grups ens vam convertir per un dia en els diferents pobles prehispànics que van habitar sud-amèrica fins que els espanyols vam arribar per no ser-los de massa ajuda. Vam conéixer les seues tradicions, jocs, i vestimenta i després de gaudir de divertits jocs, vam realitzar un sopar de germanor carregat de color i música, i que vam tancar amb un joc “d’atrapa la bandera” en arribar la nit.

Ja al dia següent, ens esperà la famosa nit de l’Expressió Lliure, guiada pels divertits Pioners i on tots, fins i tot scouters i cuiners van realitzar els seues esquetchs, cançons o balls, i que vam finalitzar amb una esperat discomòbil. Amb açò el campament començava a arribara a la seua fí, en el què no podia faltar la famosa revista dels exploradors, els emotius passos de branca amb comiats i rebudes, i la gran nit de danses, on en aquesta ocasió fou més participativa si cap.

IMG_3752I amb açò finalitzava un nou campament, amb les motxilles carregades de nous paisatges, cims coronats, banys a l’aigua dels frescos rius, pobles nous a descobrir i infinitat de sentiments i emocions que fins i tot avuí, després d’haver passat 5 dies, ens transmeten molta satisfacció.

Arribats ací sols queda agrair, primerament la tasca del nostre Comité de Pares i Cuiners, que com cada any han dedicat molts hores per a que tot estiguera ben bó. Als nostres scouters per la seua dedicació, innovació i cura cap als escoltes, i com no als escoltes, que de nou han fet que aquest campament for-ha com no, inolvidable!. I ja per últim, al cap de campament, que tanta responsabilitat té, i que tant es juga a cada campament.

I amb açò finalitza altre quinquenni carregat d’èxits, moviment i nostàlgia i que han fet possible que l’agrupament haja arribat fins a aquest punt. Però el més important és, que en comença altre, amb grans canvis, renovació, novetats i amb ganes de continuar fent bé el nostre treball!

…però nosaltres tornarem (ohh), amb l’alegria que ens caracteritza…..

Bona Caça i fins Octubre!

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *